fbpx
Jaspaertstede 26, 9950 Waarschoot
09/395.10.80
team@eigenwijsjes.be

Waarom is GRATIS, (niet) GRATIS?

Waarom is GRATIS, (niet) GRATIS?

FREE software, download here!

Veel mensen zijn gek op dingen die GRATIS zijn. Ook ondernemers. Want het zal je als ondernemer opgevallen zijn dat veel dingen GRATIS worden aangeboden.
We zoeken naar een snelle en liefst GRATIS oplossingen. Maar is GRATIS altijd wel GRATIS? Of de beste oplossing?

Does One size fit all? Or only a few?

We zien zelden een oplossing die voor iedereen werkt. GRATIS software volgt standaardpatronen en processen, maar ieder bedrijfsproces is anders en vergt dus andere ondersteunende software.

Hoe we alles integreren met onze tools en onze aard, dat is heel individueel. Een gemiddelde oplossing is echter totaal niet wat we nodig hebben. We zijn niet allemaal gelijk, integendeel we hebben allemaal onze eigen specificaties. Onze specifieke manier vinden, is niet GRATIS.

Een technische tool moet de processen in de organisatie ondersteunen. Bij complexe processen die op elkaar afgestemd dienen te zijn, zal één standaardtool niet voldoen.

GRATIS, jammer genoeg vaak maar een gedeeltelijke oplossing!

De GRATIS software die we vinden biedt maar voor 70% een oplossing voor onze uitdagingen, de laatste 30% die cruciaal is om het proces compleet te optimaliseren is meestal betalend of in-worst-case… niet beschikbaar.

Houdt GRATIS gevaren in?

Stel je vooraf deze vragen:

  • Wat als je uw gegevens invoert in GRATIS software en je komt op een doorlopend spoor?
  • Wat met datamigratie en exports? Je bent voor de ingevoerde data nu afhankelijk van een derde commerciële partij…
  • En wat met de data-uitwisseling en koppelingen tussen andere systemen?

Afstemmen op elkaar of los van elkaar?

Je maakt een keuze voor een tool op basis van het huidige proces, maar wat als dit proces in de toekomst verandert? Dekt de gekozen tool dit dan nog steeds af? Kan deze tool nog bijgestuurd worden? Zijn de verschillende tools binnen de organisatie op elkaar afgestemd? Of staan deze los van elkaar?

Digitalisering draait rond het creëren van een digitale en hierdoor automatische flow. De verschillende processen en tools dienen op elkaar afgestemd en aan elkaar gekoppeld te worden.

Kan je de GRATIS tool koppelen en afstemmen op de noden binnen jouw organisatie?

Support

En dan, last-but-definitly-not-least, iets zeer belangrijk om na te gaan…
Hoe zit het met de support indien iets fout loopt of indien je ondersteuning nodig hebt bij kritische processen?
Wie kan je helpen en ondersteunen?

Heb je vragen rond “software op maat” of “procesoptimalisering” contacteer ons gerust!

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nu bellen

Cookie Policy